Les notícies més destacades de la moda recent: creativitat, sostenibilitat i noves estètiques virals

2025 ja està arribant a la seva fi. I què millor que posar sobre la taula les notícies destacades d'aquest mes d'octubre-novembre. Coneix les tendències de les quals tothom parla!

Gucci estrena “La Famiglia”, el primer capítol de l'era Demna

Gucci estrena “La Famiglia”, el primer capítol de l'era Demna


L'arribada de Demna a Gucci, després de la seva trajectòria en Balenciaga, es materialitza en la seva primera col·lecció titulada “La Famiglia”: una proposta que barreja irreverència i tradició italiana. El dissenyador recupera codis clàssics de la casa—els camel, els materials nobles, les bosses estructurades—però, els implementa la seva estètica personal: proporcions exagerades, picades d'ullet iròniques i una narrativa sobre família, identitat i clan creatiu.

Sens dubte,aquesta col·lecció marca un nou començament per a Gucci.

 

Perrie Sian conquesta la indústria: tres milions de seguidors i dos llançaments clau


La creadora de contingut Perrie Sian es consolida com una de les grans figures del “fashion influencing”, superant els tres milions de seguidors i enfortint la seva marca personal.

A més d'impulsar la seva pròpia signatura, Reasn, també ha protagonitzat un dels llançaments més virals del retail accessible: Perrie's Primark Picks, una acurada selecció de peces bàsiques, peces elevades i accessoris que connecten amb la seva estètica minimalista-chic.

Perrie Sian conquesta la indústria: tres milions de seguidors i dos llançaments clau

 

Tendències virals que dominen el feed d'aquest mes


Les xarxes socials estan marcant noves estètiques que barregen fantasia, rebel·lia i un aire retrofuturista. Aquestes són les que estan arrasant:

Corporate Chic


Corporate Chic


Vestit sastre modernitzat. Es tracta de roba d'oficina tradicional combinant amb sastrería polida i un toc sofisticat i actual.

Aquesta tendència barreja vestits ben tallats, camises impecables i colors neutres amb detalls elegants com a cinturons marcats, talons minimalistes o accessoris discrets.

El resultat? un look professional, net i femení sense perdre estil ni personalitat!

 

Athleisure

El athleisure puja de nivell: roba esportiva sense la necessitat d'anar al gimnàs.

La clau és barrejar aquest tipus de peces esportives amb altres més sòbries i elegants.

Es tracta d'una estètica quec ombina uns leggings negres amb una dessuadora, un blazer una mica clàssic, unes sabatilles Adidas i una bossa de Bottega Veneta, per exemple, buscant l'equilibri perfecte entre el casual i el sobri.

Athleisure

 

Glamur medieval / Victoriano (“Castlecore”)


Una tendència que es basa en l'estètica de la vida medieval i renaixentista. I és que, barreja romanticisme, fantasia i elements aristocràtics antics. Es caracteritza per peces com a vestits llargs, cotilles suaus, mangues bollades, colls alts, capes, brodats i teixits rics com a vellut o brocat.

Un estil de somni!

Glamur medieval / Victoriano (“Castlecore”)

 

Granny Print

Granny Print


Tornen els patrons florals tradicionals, tapissos i estampats d'àvia reinterpretats en peces modernes.
Peces acolorides d'estil retro que sempre era present en el sofà, les estovalles o en les parets de la teva ‘iaia’.
Una tendència d'allò més nostàlgica!

 

Juana Martín, Premi Nacional de Disseny de Moda 2025


La dissenyadora andalusa Juana Martín ha estat reconeguda per la seva trajectòria i la seva aportació al disseny espanyol.

La seva obra destaca per l'artesania, la potència visual del negre, i la seva estreta connexió amb la cultura gitana i andalusa.

Juana Martín com no podria ser una altra, reforça la importància de la identitat i el local en la moda contemporània.

Juana Martín, Premi Nacional de Disseny de Moda 2025

 

Mercedes Bellido

Mercedes Bellido uneix art i moda en una col·lecció sostenible


L'artista saragossana Mercedes Bellido ha col·laborat amb la marca Lefrik per a llançar una línia de bosses inspirades en pedres i formes minerals.

La col·lecció destaca pels seus materials lleugers i sostenibles, i per una filosofia de consum durador que fusiona art, naturalesa i disseny contemporani.

 

Materials del futur: PANGAIA presenta AeoniQ


La signatura d'innovació tèxtil PANGAIA torna a situar-se amb el llançament de AeoniQ, un material regeneratiu, reciclable i biodegradable. Aquest teixit circular promet reduir l'ús de fibres sintètiques i avançar cap a un model més respectuós amb el planeta. proporcionant així més vides a un sol producte i optimitzant els recursos disponibles per a reduir el màxim possible l'impacte mediambiental.

Un material que fusiona la tecnologia i la sostenibilitat.

Materials del futur: PANGAIA presenta AeoniQ

Conclusió: un any marcat per la creativitat


Aquest final d'any de 2025 estarà caracteritzat per les tendències artesanals amb un enfocament sostenible. A més d'una aplicació dels recursos digitals que tan presents estan avui dia. El sector es dirigeix cap a un futur on la innovació estètica, les tecnologies incloent la IA, i la conscienciació sobre el medi ambient, sens dubte transformaran el món marcant un gran pas en la nostra societat.

Júlia Rosino Sánchez